Revisions- og konsulentvirksomheden, PWC, har foretaget en videnskabelig undersøgelse omkring virtual reality og indlæringseffekterne
Nutidens arbejdsgivere står overfor et dilemma, hvad angår træning af soft skills, som er afgørende for at opnå succes i arbejdslivet, skriver PWC. Deres medarbejdere skal lære nye kompetencer, opgradere eksisterende evner og færdiggøre træning, men har ikke altid mulighed for dette grundet den nuværende tilstand i verden.
Så hvordan kan arbejdsgiveren håndtere denne udfordring? Kan træning i VR være en løsning? Disse spørgsmål lå som grund for PWCs undersøgelse.
En af løsningerne er virtual reality
PWCs undersøgelsesgruppe bestod af nye ledere, som blev inddelt i tre hold, hvor de blev undervist i en konkret soft skill, ‘indkluderende lederskab’. Holdundervisningen var enten i det traditionelle klasseværelse med underviser, gennem e-learning eller i virtual reality. Deltagerne blev derefter testet i evne til at indlære samt praktisere deres nye viden fra kurset.
Undersøgelsen konkluderer og understreger værdien af VR til træning af soft skills. Lederne i undersøgelsen følte sig blandt andet 3,75 gange mere tilknyttet til stoffet ved VR-træning end klasseundervisning. De var 275% mere selvsikre i at praktisere den nye viden fra kurset.
PWCs undersøgelse bekræfter, at StudyMinds vision om VR-træning blandt studerende samt jobsøgende kan have en uvurderlig betydning i udviklingen af deres soft skills. Vi glæder os til at hjælpe studerende samt jobsøgende med at øge deres personlige gennemslagskraft, når de skal til eksamen eller jobsamtalen, så de kan få de ønskede resultater og lande drømmejobbet.
For at se StudyMinds produkter og ydelser, klik på følgende link:
https://studymind.dk/